در عصر حاضر همگام با توسعه زندگي شهرنشيني و دسترسي آسان به وسايل ارتباطي و سرگرمي هاي متعدد امروزي، عادت به مطالعه به مرور زمان در ميان فرزندان ما کمرنگ تر مي شود. در چنين شرايطي فرصت مطالعه ي دانش آموزان محدود به کتاب هاي درسي و خوانش سطحي خواهد بود و انگيزه اي جز کسب نمره نخواهد داشت. در حالي که مطالعه ي درست و ارزشمند بايستي سبب ايجاد توانايي درک مطلب و کسب مهارت ترکيب و تلفيق عبارات و مفاهيم در لايه هاي عميق يادگيري شود. يکي از مطالعات انجمن بين المللي ارزش يابي پيشرفت تحصيلي ( IEA ) که جهت سنجش پيشرفت سواد خواندن و مطالعه تجارب يادگيری خواندن دانش آموزان در خانه و مدرسه طرح ريزي شده است، پرلز ( PIRLS ) ناميده مي شود. اين مطالعه، سواد خواندن نوآموزان در سراسر جهان را مورد بررسي قرار مي دهد. به تعبيري ديگر از ديدگاه پرلز، سواد خواندن به معناي درک و دريافت مطلوب متن مورد مطالعه و کاربرد آن در زندگي روزمره است. انتشارات فرای علم در اجراي طرح توسعه و بهبود سواد خواندن (مدرسه ي يادگيرنده) سعي دارد که با برگزاري آزمون ها همراه با آموزش روش هاي صحيح مطالعه به دانش آموزان به اين مهم دست يابد. در اين راه دشوار همراهي معلمان و مربيان دلسوز و آگاه و همدلي اوليا سبب دلگرمي دانش آموزان بوده و در تحقق اهداف اين طرح ياريگر ما خواهد بود.
خواندن کتاب
کتاب مورد نظر می بایست با دقت کامل مطالعه شود. در مطالعه باید کلیه نکته های موجود در متون و تصاویر در نظر گرفته شوند.
شرکت در آزمون
کودک شما پس از مطالعه و درک کامل مفاهیم کتاب، می تواند توسط اطلاعات کاربری درج شده بر روی کتاب در آزمون آنلاین مربوط به کتاب مطالعه شده شرکت نماید.
مشاهده نتیجه آزمون
پس از اتمام آزمون میتوانید کارنامه کودک خود را مشاهده نموده و از وضعیت پاسخگویی بطور کامل مطلع شوید!
منبع این مطالب از سایت انتشارات فرای علم گرفته شده است.